مشاهده کل مجله

خواص آلوورا برای از بین بردن جوش و لک

خواص آلوورا برای از بین بردن جوش و لک

بررسی خواص آلوورا برای جوش و لک صورت

آیا تاکنون درباره خواص آلوورا برای جوش  و لک صورت یا دیگر خواص آلوووا شنیده‌اید؟ این گیاه صحرایی از دسته زنبق‌ها است و بیشتر در مناطق خشک و کوهستانی تکثیر پیدا می‌کند.

می‌خواهید با ژل آلوورا و خواص شگفت‌انگیز این گیاه آشنا شوید؟ نمی‌دانید چطور از ژل این گیاه استفاده کنید تا از جوش های خود به راحتی خلاص شوید و به دنبال بهترین روش از بین بردن جوش و لک صورت هستید؟ با ما تا انتها همراه باشید. هر چیزی که لازم است درباره آلوورا برای از بین بردن جوش و آکنه بدانید در این مقاله وجود دارد.


چرا برای رفع جوش  و لک صورت از آلوورا استفاده می کنیم؟

خواص الوورا برای از بین بردن جوش و لک

این گیاه به‌عنوان یک گیاه درمانی و دارویی در موقعیت‌های مختلفی به کار می‌رود. دلیل اینکه آلوورا اینقدر پر طرفدار و پر کاربرد است، داشتن چند ویژگی شاخص است که شما در گیاهان دیگر مشاهده نمی‌کنید. این مشخصات به شرح زیر است:

  • عوارض محدود: آلوورا عوارضی ندارد و اگر‌به درستی مصرف شود هیچ آسیبی به پوست شما نمی‌رساند. مطالعاتی که پیرامون خواص آلوررا برای جوش صورت انجام شده است نشان می‌دهد این گیاه هیچ گونه عوارضی نداشته و تنها در صورت حساسیت به آن عوارض محدودی را تجربه می‌کنید.
  • گستردگی زیاد در طب سنتی و پزشکی: آلوورا به‌دلیل نقش تسکین دهندگی و درمانی زیادی که دارد در حوزه‌های مختلف پزشکی و خانگی به کار گرفته می‌شود. تأیید شدن این گیاه توسط علم‌پزشکی نشان از خواص حقیقی آلوورا دارد.
  • وجود قسمت‌های مختلف کاربردی: آلوورا شامل ۳ قسمت اصلی ریشه، ساقه و برگ است. با اینکه برگ آلوورا خواص بیشتری دارد و آن هم به‌دلیل وجود ژل است؛ اما نمی‌توان از وجود قسمت‌های دیگر صرف نظر کرد. این قسمت‌ها نیز خواص مختلفی دارند و می‌توانند مشکلات زیادی را حل کنند.
  • نگهداری و مراقبت آسان: برای پرورش آلوورا نیاز نیست از کود خاصی استفاده کنید یا شرایط ویژه‌ای فراهم کنید. این گیاه در نود درصد موقعیت‌ها رشد می‌کند و ژل آن قابل استفاده است.
  • دسترسی و تهیه آسان: اگر در منزل خود آلوورا ندارید می‌توانید این گیاه را از گلخانه‌ها یا عطاری‌ها تهیه کنید. خرید آلوورا با مراجعه به محصولات مراقبت پوستی فروشگاه‌ها‌ی مختلف نیز امکان‌پذیر است و می‌توانید محصولاتی بر پایه آلوورا از این فروشگاه‌ها تهیه کنید.


آلوورا شباهت زیادی به کاکتوس دارد؛ ولی از لحاظ خواص و نوع ساقه و ریشه با آن متفاوت است. کشف این گیاه به سال‌ها پیش بر می‌گردد و کشف خواص آن تا کنون ادامه دارد. خواص آلوورا به ژل داخل این گیاه مربوط می‌شود که سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ریز مغذی‌ها است.


چند ماسک پرطرفدار آلوورا برای از بین بردن جوش 

ماسک الوورا خانگی

علاوه بر اینکه می توان آلوورا را به صورت ژل مصرف کرد ماسک هایی از آلوورا با ترکیبات دیگر‌وجود دارند که در از بین‌بردن جوش صورت موثرند. این ماسک ها می توانند نقش پاک کنندگی و آبرسانی آلوورا را بیشتر کنند:

  • ماسک آلوورا و عسل: استفاده‌ این‌ ماسک برای از بین بردن آکنه و لک صورت معجزه کننده است. برای استفاده از آن باید مقداری از ژل آلوورای تازه را با یک قاشق غذاخوری عسل و مقداری شیر مخلوط کنید‌.

آنقدر آن را هم‌بزنید تا کف شیر از بین برود و چسبندگی عسل را حس کنید. ماسک را با استفاده از چوب بستنی با براش به قسمت‌های آسیب دیده پوست بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید.

  • ماسک آلوورا و روغن: آلوورا در کنار روغن‌های مختلفی مثل روغن بادام، روغن کرچک، روغن نارگیل و روغن زیتون قابل استفاده است. برای دسترسی به این ماسک‌ها روغن انتخابی را با نسبت ۳ به ۴ به ژل آلوورا اضافه کنید و پوست خود بمالید.

 استفاده از آلوورا همراه روغن زیتون توصیه پزشکان زیادی برای از بین بردن جوش صورت است.

  • ماسک آلوورا و گلاب: ترکیب آلوورا و گلاب می‌تواند در از بین بردن آکنه صورت، پاکسازی و از بین‌بردن آلودگی‌ها نقش داشته باشد.

این‌ماسک را به صورت خانگی تهیه کنید و بعد از حمام به پوست تمیز خود بمالید. بعد از ۳۰ دقیقه با آب ولرم‌بشویید تا تأثیرات شگفت‌انگیز آن را مشاهده کنید.


خواص معجزه آسای آلوورا برای جوش صورت

خواص الوورا برای از بین بردن جوش

بیشترین میزان کاربرد آلوورا برای از بین بردن مشکلات پوستی در چهره افراد است. برای مثال استفاده از خواص آلوورا برای جوش صورت در میان مردم امری رایج است که سال‌ها مورد استفاده قرار گرفت.

اگر می‌خواهید با نقش مهم آلوورا در بهبود وضعیت جوش های  پوستی خود  آشنا شوید این قسمت را با دقت بیشتر دنبال کنید.

  • از بین بردن جای جوش و لک: مصرف منظم آلوورا پوست را تا چند درجه روشن‌تر می‌کند و باعث می‌شود جای جوش های قدیمی ‌از بین برود.
  • رفع پستی و بلندی های پوستی ناشی از جوش:مصرف آلوورا پوست را صاف و شفاف می کند و مصرف آن در بلند مدت قسمت های تخریب شده پوست را ترمیم می کند.
  •  آبرسانی عالی به پوست های چرب و پرجوش : از حمله مهم ترین خواص آلوورا برای پوست، آبرسانی قوی این گیاه است. آلوورا یک آبرسان معروف و پرکاربرد است. خشکی و فقدان پوست با استفاده از آلوورا از بین می‌رود؛ بنابراین شما می‌توانید به‌صورت روزانه از آلوورا به‌عنوان یک مرطوب‌کننده استفاده کنید تا پوستتان چرب نشود و هر روز جوش نزند.
  • کلاژن سازی: مصرف آلوورا از پیری زودرس و ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند. با استفاده از آلوورا می‌توانید مانع از رشد چین و چروک‌های پوست شوید و از آکنه هایی که با افزایش سن بوجود می آیند جلوگیری کنید‌.

کلاژن سازی پوست با استفاده از آلوورا به پوست حیاتی دوباره می بخشد و در از بین بردن جوش ها و کم رنگ کردن لک‌ها موثر است.

البته لازم است به این نکته اشاره شود، تا زمانی که ژل مخصوص در درون آلوورا وجود دارد، این گیاه سرحال است و خواص خود را حفظ می‌کند زمانی که این ژل خشک شود آلوورا دیگری تاثیری روی از بین بردن جوش های صورت نخواهد داشت.


عوارض مصرف آلوورا  برای جوش صورت

عوارض استفاده از الوورا برای جوش

آلوورا برای پوست هیچ عارضه خطرناک یا غیرمعمولی ندارد. حتی اگر به مقدار زیاد از آن استفاده کنید، نیازی به مراجعه به پزشک یا درمان‌های پزشکی نخواهید داشت. اگر پس از مصرف آلوورا برای جوش صورت عوارض خاصی را تجربه کرده‌اید، احتمالاً به آن حساسیت دارید و پوست شما به آن واکنش نشان می‌دهد. این حساسیت معمولاً به صورت چند عارضه موقت ظاهر می‌شود.

  •  کهیر: اگر پوست حساسی داشته باشید بعد از مصرف آلوورا متاسفانه  روی جوش ها کهیر می‌زنید. این عارضه پوستی که به صورت ورم‌های دردناک پوستی ظاهر می‌شود بعد از چند ساعت از بین‌می‌رود. برای رفع سریع‌تر آن می‌توانید از کمپرس یخ استفاده کنید‌.
  • قرمزی و تورم پوست: اگر‌آلوورا را مستقیم به پوست بمالید جوش های پوستی  پوست قرمز می‌شوند و این قرمزی تا چند دقیقه باقی می ماند. اگر قرمزی طولانی شد نترسید و سعی کنید با هیدراته نگه داشتن پوست قرمزی را کمتر کنید. اگرچه الوورا میتواند خودش به عنوان بهترین روش از بین رفتن قرمزی صورت معرفی شود، اما در صورت حساسیت و روش استفاده نادرست، میتواند قرمزی و واکنش پوست را به دنبال داشته باشد.
  • برون ریزی صورت: در برخی موارد ممکن است استفاده از آلوورا باعث ایجاد جوش جدید شود. اگر ‌آلوورا را به پوست چرب و یا آلوده خود بزنید، بعد از چند روز مشاهده می‌کنید که صورت شما  پر از جوش‌های ریز و متورم شده است که باید برای از بین‌بردن ‌آن‌ها زمان زیادی صرف کنید.


آلوورا یک لایه بردار طبیعی و قدرتمند است. اگر در مصرف آلوورا زیاده روی کنید به دلیل ازبین رفتن لایه رویی پوست با سوزش جوش ها مواجه می‌شوید.


روش مصرف آلوورا برای از بین بردن جوش صورت و لک

استفاده از الوورا برای اکنه و لک صورت

آلوورا به دو روش مستقیم ‌و غیر مستقیم‌ مصرف می‌شود. به‌عنوان مثال برای دسترسی به خواص آلوورا برای درمان جوش صورت، لازم است که آن را به‌صورت مستقیم مصرف کنید. روش غیر مستقیم، استفاده از محصولات مراقبت پوستی شرکت‌های معتبر است.

برای استفاده‌ از آلوورا به روش مستقیم ابتدا باید ژل آلوورا را تهیه کنید. برای این کار ژل را از میان دو برگ آلوورا بیرون بکشید. می‌توانید زخم عمیقی روی برگ‌ها ایجاد کنید یا برگ را داخل مخلوط کن بیاندازید.

در مرحله بعد باید ناخالصی‌های ژل را بگیرید. برای این کار ژل را داخل میکس کن بریزید یا به صورت منظم و یکدست آن را هم بزنید.

در مرحله آخر هم ساعات مشخصی را برای استفاده از آلوورا انتخاب کنید و همراه با ماساژ آن را به پوست خود بمالید. فراموش نکنید که بعد از گذشت سی دقیقه ژل را با آب ولرم شستشو دهید و کامل خشک کنید.


خرید محصولات پوستی بر پایه آلوورا

پزشکان مصرف محصولاتی بر پایه آلوورا را به جای استفاده مستقیم از آلوورا توصیه می‌کنند که شما بدین جهت می‌توانید از محصولات پوستی فوراور استفاده کنید. این محصولات بر پایه آلوورا هستند و نقش تغذیه کنندگی پوست را به خوبی انجام دهند.

از آنجایی که تمام محصولات فوراور بر پایه الوورا است، برای از بین بردن جوش صورت گزینه مناسبی هستند. بسته سلامت بهبود آکنه و کورک های پوستی forever acne دقیقا به همین منظور تهیه شده و برای خلاصی از جوش و آکنه بهترین انتخاب خواهند بود. 


کلام پایانی

آلوورا یک گیاه دارویی با خواص متعدد برای پوست است که به‌ویژه در درمان جوش صورت مؤثر است. ژل آلوورا به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی، به روشن‌تر شدن پوست، رفع جای جوش، و بهبود آکنه کمک می‌کند. همچنین می‌توان آن را به‌صورت ماسک‌های ترکیبی با عسل، روغن‌ها، و گلاب استفاده کرد. با این حال، در صورت حساسیت به آلوورا، ممکن است عوارضی مثل کهیر یا قرمزی پوست مشاهده شود. برای بهترین نتیجه، می‌توان از محصولات پوستی بر پایه آلوورا نیز استفاده کرد.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه