مشاهده کل مجله

برای چاقی صورت چه بخوریم؟

برای چاقی صورت چه بخوریم؟

در شرایطی که همه به دنبال بهترین روش برای کاهش وزن می‌گردند عده‌ای هم دغدغه چاقی صورت دارند. واقعیت این است که داشتن یک چهره کمی چاق و ترگل‌ورگل همیشه نشانه سلامت، شادابی و جوانی بوده و هست. به همین خاطر است که خیلی از افراد، به ویژه خانم‌ها، به دنبال راه‌هایی هستند که با استفاده از آنان بتوانند صورتی توپُرتر داشته باشند.

در این مقاله قصد داریم بهترین مواد و مکمل‌های طبیعی را به شما معرفی کنیم که با خوردن آن‌ها می‌توانید به چاق شدن صورت خود کمک کرده و چهره‌ای زیباتر داشته باشید.


چاق کردن صورت با ورزش

چاق کردن صورت با ورزش

دلایل مختلفی برای لاغر شدن صورت وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به ژنتیک، بیماری‌های زمینه‌ای، بالا رفتن سن، کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی و غیره اشاره کرد. با این وجود بهترین روش برای مقابله با این موضوع، داشتن تغذیه سالم و استفاده از مکمل‌ها ارگانیک در کنار انجام ورزش‌های مناسب است.

برای کمک به چاقی صورت، ورزش‌های مشخص و ساده‌ای وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را به راحتی در خانه انجام دهید. از جمله این ترفندهای طبیعی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تمرینات یوگای صورت و تقویت عضلات زیر پوستی باعث کشیده‌تر شدن پوست و چاق‌تر به نظر رسیدن چهره شما می‌شود.
  • ماساژ مداوم گونه‌ها به روش صحیح، در جهت‌های مناسب می‌تواند تأثیر مناسبی در لیفت گونه، چاق‌تر به نظر رسیدن صورت و سرخ شدن لپ‌ها داشته باشد. البته این ماساژهای ورزشی را باید به صورت روتین و منظم انجام دهید و به بخشی از عادت‌های روزانه خود تبدیل کنید.
  • ماساژ صورت با استفاده از روغن‌های طبیعی مانند بادام، آووکادو، نارگیل و درخت قلم باعث آبرسانی به پوست شده و به چاق شدن چهره شما کمک می‌کند.

برای چاقی صورت چه موادی بخوریم؟

برای چاقی صورت چه موادی بخوریم؟

خیلی‌ها به این نکته بسیار ساده توجه نمی‌کنند که برای چاق شدن، باید غذا بخورید!

بهترین روش برای کمک به چاقی صورت، استفاده از مواد غذایی سالم و مفیدی است که خاصیت آبرسانی به پوست داشته و موجب طراوت و شادابی چهره شما می‌شوند. گام اول در اصلاح رژیم نیز، کنار گذاشتن مصرف مواد مضر مانند فست‌فودها است.

شما باید رفته‌رفته عادات غذایی بد خود را ترک کرده و آن‌ها را با مواد طبیعی و سالم جایگزین نمایید. استفاده مداوم از خوراکی‌های زیر برای چاقی صورت معجزه می‌کند.

آب

آب حقیقتاً و به معنی واقعی کلمه، مایه حیات است.

شاید تعجب کنید اما اولین و مهم‌ترین چیزی که می‌توانید برای کمک به چاق شدن صورت از آن کمک بگیرید، همین آب است. افرادی که در طول روز زیاد آب می‌نوشند معمولاً پوستی شاداب‌تر و جوان‌تر داشته و صورتی توپُرتر دارند. عدم خوردن حداقل 8 لیوان از این مایع جادویی در طول روز نه‌تنها عوارض پوستی، بلکه مشکلات دیگری هم برای سلامتی شما به همراه دارد.

میوه و سبزیجات

خوردن میوه و سبزیجات برای چاقی صورت

اساس تمام روش‌های چاقی صورت، آبرسانی هرچه بیشتر به پوست است. میوه‌ها و سبزیجات، مملو از عوامل آبرسان گوناگونی هستند که می‌توانند در این زمینه کمک زیاد به شما بکنند. البته برای نتیجه گرفتن از مصرف این خوراکی‌های سالم، باید کمی صبور باشید اما اثرگذاری آن‌ها در طولانی مدت، تضمینی است.

کسانی که میوه و سبزیجات را در سبد غذایی روزانه خود به اندازه قابل توجهی می‌گنجانند معمولاً صورتی چاق‌تر دارند و پوست آنان شاداب‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد.

شیر

شیر یکی از مفیدترین مواد غذایی طبیعی در دسترس شماست که مملو از فیبر، چربی‌های سالم و البته پروتئین است. کسانی که به صورت منظم و روزانه شیر مصرف می‌کنند نه‌تنها استخوان‌بندی محکم‌تر و درشت‌تری دارند، بلکه می‌تواند حجم توده‌های بدنی خود را افزایش داده و از این طرقی به چاقی صورت کمک کنند.

گوشت قرمز

گوشت قرمز یک منبع سرشار از پروتئین‌های مفید است. مصرف مداوم آن در رژیم‌های غذایی در کنار ورزش، باعث کمک به عضله‌سازی در بدن می‌شود. این ویژگی به تقویت عضلات صورت نیز کمک کرده و باعث چاق‌تر به نظر رسیدن آن می‌شود.

البته باید توجه داشته باشید که مصرف بیش از اندازه گوشت قرمز نیز توصیه نمی‌شود زیرا می‌تواند مضراتی هم برای بدن داشته باشد.

آلوئه ورا

آلوئه ورا برای چاقی صورت

استفاده از آلوئه ورا برای چاقی صورت یکی از بهترین راهکاری پیش روی شماست. این برگ جادویی مملو از آنتی‌اکسیدان، ویتامین  و مواد مغذی مختلف است که باعث می‌شود فواید بسیار زیادی برای کمک به سلامت پوست داشته باشد.

شما می‌توانید هم به صورت ماسک طبیعی و هم به صورت معجون‌های خوراکی از خواص آلوئه ورا برای کمک به چاقی صورت استفاده کنید. کسانی که از این برگ مغذی استفاده می‌کنند اغلب پوستی گل انداخته، شاداب و جوان دارند.

روغنهای گیاهی

روغن گیاهی برای چاقی صورت

روغن‌های گیاهی حاوی چربی‌های سالمی هستند که استفاده از آنان برای کمک به چاقی صورت ضروری است. روغن زیتون و نارگیل در دسترس‌ترین گزینه‌های شما خواهند بود که اتفاقاً می‌توانند فواید زیادی هم داشته باشند.

برای گرفتن نتیجه لازم جهت چاق کردن صورت، شما هم می‌توانید از این روغن‌ها هم به هنگام ماساژ استفاده کنید و هم به عنوان جایگزین روغن‌های آشپزی یا همراه با سالاد بهره ببرید.

دانه‌های آجیل

خوردن آجیل برای چاقی صورت

دانه‌‌های آجیل منبعی غنی و سرشار از چربی‌های غیر اشباع و انواع مواد مغذی هستند که می‌توانند کمک شایانی به چاقی صورت بکنند. کالری این خوراکی‌ها بسیار سالم بوده و علاوه بر تأمین انرژی مورد نیاز بدن، موجب آبرسانی به پوست و دفع سموم مضر هم می‌شوند.

برای کنترل حجم مصرف و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، توصیه می‌کنیم هر روز مقدار اندکی آجیل را در ترکیب با سالاد یا ماست مصرف کنید تا به روند چاق شدن صورت خود کمک نمایید.

برنج

فواید برنج برای چاقی صورت

برنج یک منبع سرشار از کربوهیدرات خالص است که کالری بسیار بالایی هم دارد. اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم، مصرف انواع برنج‌های سفید باعث باد کردن بدن می‌شود و از این رو به چاق شدن صورت هم کمک می‌کند. برخلاف خیلی از ادعاهای مطرح شده، مصرف مقدار مشخصی از این خوراکی در رژیم‌های غذایی نه‌تنها مضر نیست، بلکه فواید بسیار زیادی برای شما خواهد داشت.

آووکادو

آووکادو برای چاقی صورت

آووکادو یکی از سالم‌ترین مکمل‌های خوراکی برای کمک به چاقی صورت است. علاوه بر روغن این میوه جادویی، شما با خوردن خود آن نیز می‌توانید تا حد زیادی ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تأمین نمایید.

همچنین استفاده از ماسک آووکادو روی صورت به طور منظم نیز می‌تواند تأثیرات قابل توجهی روی شاداب‌تر شدن پوست و چاق‌تر به نظر رسیدن چهره داشته باشد.

    ژله

    شاید تعجب کنید ولی خوردن ژله هم می‌تواند به چاقی صورت شما کمک کند. این ماده به خاطر برخورداری از مقدار زیادی ژلاتین، در صورت مصرف ناشتا، می‌تواند ظرف 3 الی 4 ماه تأثیرات شگفت‌انگیزی روی چاق‌تر به نظر رسیدن چهره شما داشته باشد.

    سیب

    بی‌دلیل نیست که سیب به عنوان نشان سلامت انتخاب شده. اگر هر روز به مقدار مشخصی از این میوه بهشتی بخورید خواهید دید که پوست صورت شما شاداب‌تر شده و دیرتر دچار آسیب می‌شود. اگر به دنبال یک خوراکی بسیار مفید و مؤثر برای چاقی و توپُر شدن صورت می‌گردید، خوردن مداوم انواع سیب‌ها را به شما توصیه می‌کنیم.

    جوانه گندم

    اگر کمی جوانه گندم به ماست یا سالاد روزانه اضافه کنید، می‌توانید روند چاق شدن صورت خود را تسریع نمایید. این خوراکی مملو از ویتامین‌های گروه E و B بوده و خاصیت آبرسانی فوق‌العاده‌ای برای پوست دارد. 

    سیب زمینی

    خواص سیب زمینی برای چاقی صورت

    سیب‌زمینی یک منبع بسیار غنی از کربوهیدرات محسوب می‌شود که به صورت کلی برای چاق و حجیم‌تر شدن بدن بسیار مفید است. بی‌دلیل نیست که بدنسازان همیشه در رژیم غذایی خود از این ریشه خوراکی استفاده می‌کنند.

    خوردن سیب‌زمینی به ویژه در کنار جو و ذرت می‌تواند اثرگذاری قابل توجهی روی چاق شدن صورت و به اصطلاح باد کردن آن داشته باشد.

    پاستا و ماکارونی

    پاستا و ماکارونی نیز سرشار از کربوهیدرات بوده و کالری بسیار بالایی دارند؛ به همین خاطر می‌توانند اثرگذاری قابل توجهی روی چاقی صورت داشته باشند.  برای تنظیم رژیم غذایی خود، توصیه می‌کنیم این خوراکی لذیذ را هفته‌ای یکبار به همراه پنیر مصرف کنید.

    عسل

    اگر روزانه حدود 10 قاشق چای خوری عسل بخورید، نه‌تنها مواد مغذی پوست را تأمین نموده‌اید بلکه می‌توانید چاقی صورت خود را نیز تضمین کنید. این شیره بهشتی سرشار از مواد معدنی مفید، ویتامین‌ها و البته آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای پوست است.


    کدام مکمل‌ها به چاقی صورت کمک می‌کنند؟

    کدام مکمل‌ها به چاقی صورت کمک می‌کنند؟

    اصولاً برای چاقی صورت به مصرف کافی ویتامین و مواد معدنی نیاز خواهید داشت. ویتامین‌های انواع گوناگونی دارند و به گروه‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. شما می‌توانید این مواد مفید را هم از خوراکی‌های سالم دریافت کرده و از مکمل‌های دارویی کمک بگیرید.

    در زیر به ویتامین‌‌ها و مواد معدنی که می‌توانند به چاق شدن صورت شما کمک کنند اشاره می‌نماییم:

    • ویتامین‌های گروه B

    ویتامین‌‌های سری B از جمله تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، بیوتین و غیره (از B1 تا B12)، مهم‌ترین گروه ویتامینی برای کمک به چاقی صورت و بهبود وضعیت پوست هستند.

    این ویتامین‌ها اثرگذاری بسیار زیادی روی بهینه‌سازی سوخت‌و‌ساز بدن داشته و موجب هضم بهتر چربی، کربوهیدرات و پروتئین‌ها می‌شوند.  افرادی در گوارش خود مشکل دارند نمی‌توانند مواد مغذی را به خوبی جذب کرده و در نتیجه لاغر می‌شوند. این در حالی است که استفاده مداوم از ویتامین‌های B این روند را معکوس کرده و به چاق‌تر شدن صورت و بدن کمک می‌کنند.

    • ویتامین A

    ویتامین A مانند یک غشای میانی، بین لایه‌های مختلف سطح پوست قرار گرفته و مانع آسیب زدن نور خورشید به آن می‌شود. چنانچه سطح این ویتامین در بدن شما پایین باشد، هورمون‌های کلاژن در اثر اشعه UV آفتاب تجزیه شده و پوست زودتر دچار افتادگی می‌شود.

    استفاده از مکمل‌های ویتامین A مانع از آسیب بیشتر پوست شده و به کلاژن اجازه می‌دهد اثر جادویی خود را روی جوانسازی پوست بگذارد.

    • ویتامین E

    ویتامین E نیز درست مانند ویتامین A مانع آسیب زدن اشعه آفتاب به پوست می‌شود. این ماده معدنی که آنتی‌اکسیدان طبیعی است، موجب تقویت دیواره‌های پوست صورت و در نتیجه، چاقی آن می‌شود.

    پزشکان پوست و مو اصولاً مصرف مکمل‌های ویتامین E را به افرادی که دچار مشکلات، عارضه‌ها یا افتادگی پوست هستند توصیه می‌کنند.

    • ویتامین C

    ویتامین C نیز یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند است که به آزادسازی رادیکال‌های آزاد پوست کمک کرده و موجب حفظ پروتئین‌ها می‌شود. در نتیجه استفاده از این ماده معدنی برای کمک به چاقی صورت بسیار مفید است.

    نکته: بهترین زمان مصرف ویتامین‌ها بسته به هر کدام متفاوت است.

    • کلسیم

    مصرف کافی کلسیم نه‌تنها باعث تقویت ساختارهای استخوان و دندان می‌شود، بلکه موجب جلوگیری از تحلیل رفتن ماهیچه‌های صورت در اثر بالا رفتن سن نیز خواهد شد.  

    • روی

    داشتن منابع کافی از روی داخل بدن باعث پایداری هرچه بیشتر دیواره‌های سلولی شده و به محافظت، جوان‌سازی و البته طراوت آن کمک می‌کند. اگر می‌خواهید صورت شما شاداب و توپُر به نظر برسد، استفاده از مکمل‌های روی (در صورت نیاز) ضروری خواهد بود.

    • منیزیم

    حبوبات، آجیل، میوه و سبزیجات بهترین منابع طبیعی منیزیم به شمار می‌روند. این ماده معدنی که زیر گروه ویتامین‌ها نیز به حساب می‌آید می‌تواند موجب کنترل قند خود و کمک به چاقی صورت شود.

    نکته: علاوه بر ویتامین‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، همچنین مصرف مکمل‌های کلاژن برای چاقی صورت، نیز مفید و مؤثر است.

    شما می‌توانید تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن برای کمک به چاقی صورت را در مکمل Facial Obesity از برند فوراور ایران پیدا کنید. این محصول دارای بالاترین کیفیت بوده و حاوی همه چیزهایی است که جهت چاق نمودن صورت به آنان احتیاج دارید.


    سخن پایانی

    در این مقاله تلاش کردیم تا به زبان ساده توضیح دهیم که برای چاقی صورت باید از چه مواد غذایی و چه نوع مکمل‌هایی استفاده کرد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

     

    نظر خود را بنویسید

    دیدگاه